Blog

DrupalCon Europe en Content Driven E-commerce, snelheid en eenvoudiger beheer

Deel deze pagina
Drupalcon 2019

DrupalCon Europe

Op DrupalCon Europe komen zo’n 2000 mensen samen van over de hele wereld om te praten te discussiëren en bij te leren over de technologie waarmee wij onze websites en webtoepassingen maken.

Drupal wordt tegenwoordig gebruikt voor iets grotere websites met veel inhoud, veel bezoekers, en er is speciale aandacht voor veiligheid en betrouwbaarheid. Wist je trouwens dat 1 op de 40 websites ter wereld op Drupal draait?

Drupal 8 bestaat nu een 5-tal jaar en wordt nog steeds volop aan gewerkt: deze editie van DrupalCon lag de focus voornamelijk op creatie van content (nieuws, pagina’s, producten, …), kortere doorlooptijd bij de opstart van een nieuwe website en eenvoudiger beheer door de webmaster. We gaan graag even in op de trends die ons opvielen.

Content driven e-commerce

Als eigenaar van een webshop weet je het wel: bezoekers zijn al op de hoogte wat ze nodig hebben en hebben eigenlijk al een beslissing genomen voor ze op je webshop toekomen. Korte levertijd, prijs en eenvoud van aankoop zijn doorslaggevende elementen. De ingebouwde webshop van Drupal heeft voor al deze vragen een oplossing en is dan ook de ideale software voor een uitgebreide maar flexibele webshop.

Shopping button

Het merendeel van de bezoekers op je webshop komt vermoedelijk via Google. Zij zoeken achter inspiratie over een bepaald product en weten nog niet volledig wat ze willen kopen. Voor die bezoekers kan het handig zijn om te werken met blogposts, inspiratie artikelen en use cases van bestaande klanten. Door gebruik te maken van de juiste kernwoorden kom je hoog in de zoekresultaten terecht waardoor de kans groter is dat deze potentiële klant op jouw website terecht komt. Als de pagina dan nog eens geoptimaliseerd is en de bezoeker op een eenvoudige manier naar een product op de webshop kan leiden, dan is een verkoop bijna gegarandeerd.

Snelheid is belangrijk – ieder z’n eigen content

Onderzoek wijst uit dat als iemand langer dan 3 seconden op een site moet wachten, hij/zij naar een andere site surft. Weg kans om tot een succesvolle conversie van bezoeker tot klant te gaan. Maar daarnaast is het ook belangrijk om elke bezoeker een unieke gebruikerservaring te bieden: standaard krijgt iedereen dezelfde inhoud te zien, maar zou het niet interessanter zijn dat een bezoeker inhoud ziet die aan zijn unieke situatie of vraag is afgestemd, of die rekening houdt met wat hij of zij reeds bezocht heeft op je site?

Door het gebruik van interessante Drupaltools zoals JSON-API en BigPipe kan de site zowel snel als persoonlijk zijn. Chinees? Geen probleem, want wij weten perfect wat we moeten doen 😉

DrupalCon Amsterdam 2019

Eenvoudiger beheer door de webmaster

Met de releases van de laatste maanden is er veel veranderd voor een webmaster: er is een uitgebreide mediabibliotheek toegevoegd, kunnen eenvoudiger landingspagina’s gebouwd worden met de Layoutbuilder en komt er binnenkort een moderner beheersthema waardoor Drupal er weer een stuk frisser zal uitzien. 

Dankzij de nieuwe layoutbuilder wordt het nog eenvoudiger om landingspagina’s te maken. Deze pagina’s kunnen gebruikt worden om bezoekers vanuit de nieuwsbrief of een Google Adwords-campagne direct naar de juiste informatie te leiden. De kans op een succesvolle verkoop wordt daardoor een heel stuk groter.

Sterke technologie klaar voor de toekomst

Dankzij de nieuwe interessante functies die steeds aan Drupal worden toegevoegd blijven wij sterk geloven in de toekomst van deze technologie. Voor de grotere websites met veel bezoekers, veel functionaliteiten en hier of daar een integratie met een ander systeem, is voor ons Drupal nog steeds de juiste keuze. Voor kleinere websites bouwen we onze websites in WordPress: minder toeters en bellen maar zeker een waardig alternatief.

Kunnen wij je helpen?

Ben je op zoek naar een nieuwe website of webshop of heb je een bestaande webshop in Drupal of WordPress, contacteer dan Kristof op kristof@trivali.be of 09 324 11 88 voor een verkennend gesprek.

Vraag uw gratis websiteanalyse aan!

Brengt uw website niet het rendement die u voor ogen had?
Blijft het aantal klanten op uw website achter?

Vraag dan nu uw gratis website analyse aan en onze expert Louis vertelt u in een 5-minuten video waar de grootste problemen zitten.