Trivali webdevelopment

Ook in 2017 zal jouw website een belangrijke schakel blijven binnen het marketingplan. Meer en meer wordt het web het verlengstuk (of soms zelfs het begin) van de zoektocht naar het ideale cadeau, een nieuw product of dienst of gewoon ter inspiratie voor de toekomst.

Zorg er dus voor dat je aanwezig bent op het net en dat jouw site optimaal rendeert. In deze blogpost vertellen we 5 belangrijke trends voor 2017, vijf trends die je best ter harte neemt om online aan de top te blijven.

https Url

Trend 1: veiligheid boven alles

Vanaf versie 56 van Google Chrome zal er een waarschuwing worden weergegeven op websites waar men kan inloggen maar waar er geen SSL-certificaat is geinstalleerd. Met een SSL-certificaat zorg je ervoor dat de verbinding tussen de server waar jouw website staat én de computer van de gebruiker versleuteld is. Een hacker kan dan de gebruikersnaam en het wachtwoord van de gebruiker niet onderscheppen en dus niet inloggen met die account. Potentiëel een gevaar, bijvoorbeeld als er ook creditcardgegevens worden verstuurd.

Momenteel blijft het bij een kleine melding bovenin de adresbalk, maar op termijn zal de waarschuwing groter én duidelijker worden, waardoor klanten afgeschrikt kunnen worden en hun gegevens niet maar aan jouw site toevertrouwen, en dus wegen op jouw omzet.

Trend 2: zorg voor een contentstrategie

Bezoekers zijn graag op de hoogte en lezen dus blogs of informatie op uw website (zoals je nu ook deze blogpost aan het lezen bent). Daarnaast kan je ook jouw bezoekers regelmatig informeren via sociale media zoals Facebook, Twitter, enz … Hierdoor zorg je ervoor dat je in de hoofden van je potentiële klanten blijft en ze dus aan jou zullen denken bij een eerstvolgende aankoop. Door berichten te posten op sociale media, een blogpost te schrijven of een foto van uw product, dienst, … of terwijl jij of jouw medewerkers gewoon aan het werk zijn, houd je jouw bezoekers geëngageerd. Ook een nieuwsbrief kan helpen om op een goedkope en eenvoudige manier regelmatig contact met klanten te onderhouden.

Wie schrijft, die blijft!

Trend 3: je site snel en op alle apparaten

In een vorige blogpost schreef ik al dat je zonder een mobiele website klanten zal verliezen. Meer en meer wordt er op het internet gezocht via de smartphone en de tablet. Eventjes tussendoor terwijl men een paar minuten vrij heeft: op het toilet, aan het bushokje, in de rij aan de kassa, … Telkens heeft jouw potentiële klant z’n smartphone vast en surft hij op het web. Zonder een mobiele site verschijn je niet op zo’n toestel en dat knaagt aan de omzet. Mobiel zijn is plezant!

Trend 4: hou hackers buiten met de laatste beveiligingsupdates

Gebruikt jouw website een CMS zoals WordPress, Drupal, Joomla of een ander open source platform, dan is het raadzaam om steeds de nieuwste beveiligingsupdates te installeren. Zonder die updates kunnen hackers namelijk op vrij eenvoudige wijze inbreken in jouw website. Bij open source software is de code namelijk vrij in te kijken. Het grote voordeel is dat er dan geen licentiekosten betaald moeten worden, maar daardoor kan ook iedereen de code inkijken en veiligheidsrisico’s ontdekken én misbruiken.

Trend 5: blijf zoekmachine-geoptimaliseerd

Door bovenstaande 4 trends goed op te volgen en uit te voeren zorg je er al voor dat jouw site hoger in de zoekmachine-lijsten terechtkomt. Dankzij de content strategie, het updaten van de site en deze mobielvriendelijk te maken verschijn je hoger dan jouw concurrenten in de zoekresultaten en worden nieuwe klanten aangetrokken. Een website blijft een investering, zowel in tijd als in middelen. Maar wel eentje die zeker rendeert!

Geen tijd om zelf aan jouw website te werken, ondanks alle goede voornemens?

Onze experten kunnen je ontzorgen en het werk aan jouw website overnemen. Zo ben je al zeker van een geslaagd 2017!