U bent hier

Online aankoop tickets Tuindagen

Diensten: 
Webshop met Europabank-integratie
Klant: 
Park van Beervelde

Twee keer per jaar organiseert het Park van Beervelde zijn bekende Tuindagen. Wij ontwikkelden hiervoor het online aankoopsysteem voor de tickets alsook de controlesoftware aan de ingang van de Tuindagen zelf.

Probleemstelling

Sinds enkele jaren werd voor de online verkoop van tickets een aparte online shop gebruikt van een partner waarop (als één onderdeeltje van een grotere shop) tickets aangekocht konden worden. Dit had enkele nadelen:

  • niet in de layout van de website van de Tuindagen, wat verwarrend werkte voor de klant
  • de klant moest zich registreren om tickets te kunnen bestellen
  • verlies aan vertrouwen (door op een ander domein, andere layout, andere naam, enz ...) met verlies aan verkoop
  • Park van Beervelde had geen directe toegang tot de inkomsten (aangezien die via de externe partij liep)

Nieuwe webshop door Trivali

Om al deze problemen aan te pakken werd ons gevraagd om een nieuwe shop te ontwikkelen met deze functionaliteiten:

  • in dezelfde stijl als de huidige website
  • meertalig bestelformulier
  • zeer eenvoudige bestelprocedure zonder inloggen, registratie, enz ... (voor optimale conversie)
  • vrijkaarten mogelijk maken (vanaf 25 betaalde tickets mag een chauffeur en begeleider gratis binnen)
  • direct doormailen van de tickets en koppelen aan de kassa's aan de ingang van de Tuindagen
  • directe toegang tot de ontvangen inkomsten
  • mogelijkheid om in te schrijven op de nieuwsbrief
  • mogelijkheid voor de klant om alternatieve facturatiegegevens op te geven

Onze aanpak

Na enkele brainstormsessies kwamen we tot het huidige eenvoudige concept: de klant heeft slechts 1 pagina in te vullen, waarna hij/zij direct wordt doorgestuurd naar een betaalpagina. Op deze manier is er een minimaal verlies aan potentiële klanten die verloren gaat door een langdurig bestelproces.

De website werd ontwikkeld in Drupal waarna Park van Beervelde kon starten met de testen. De layout van de mails en de tickets werd aangepast aan de noden. Er werd contact opgenomen met enkele online betaalproviders waarna Europabank als beste uit de selectie kwam. Na een tweetal vergaderingen ter plaatse, enkele telefonische contacten en verschillende e-mails later ging de website eind augustus live waarna de bestellingen konden binnenkomen.

Integratie met Europabank

Na een selectie van enkele online betaalproviders kwam Europabank als beste uit de bus voor het ontvangen van de betalingen via VISA, Mastercard en Bancontact. De integratie verloopt via eigen geschreven code gekoppeld aan het platform van Europabank. De testen en de integratie verliep vlot waardoor de klant snel kan overgaan tot het ontvangen van betalingen.

Gekoppeld aan de toegangscontrole

Naast het aanmaken van de tickets werd er ook koppeling ontwikkeld met de toegangscontrole tijdens de Tuindagen. De betaalde tickets krijgen elk een barcode die uitgelezen kan worden aan de ingang. Extra controles zijn ingebouwd zodat een barcode niet meerdere keren gebruikt kan worden en enkel betaalde tickets ook effectief toegang krijgen tot de Tuindagen.

Interesse? Contacteer ons voor een gesprek!

Bestelpagina
Bevestigingspagina van de bestelling
Betalingspagina van Europabank
E-mail ontvangen door de klant met zijn tickets
Screenshot van een ticket (zonder barcode)
Call-to-action naar de ticketverkoop