Geef jouw bezoekers een veiliger gevoel
Uit onderzoek blijkt namelijk dat je meer verkoopt en minder afgehaakte bestellingen heeft wanneer je website of shop beschikt over een SSL-certificaat. Dit omdat de bezoeker meer zekerheid heeft dat hij zich op een veilige website bevindt en zo sneller geneigd is om over te gaan tot een aankoop.
Met een SSL-certificaat (of https:// voor jouw webadres) is de bezoeker zeker dat alle gegevens die vanaf zijn computer naar jouw website, en omgekeerd, verstuurd worden, versleuteld zijn en niet door derden onderschept kunnen worden.
Google Chrome zal websites zonder SSL als “onveilig” markeren
Daarnaast zal Google Chrome websites die niet over een SSL-certificaat (HTTPS) beschikken vanaf juli 2018 automatisch als “onveilig” markeren, ook al worden er geen persoonlijke gegevens van de bezoeker uitgewisseld. (Bron: https://tweakers.net).
Het niet hebben van een certificaat zal er dus toe leiden dat bezoekers minder lang op jouw website zullen vertoeven en potentieel denken dat jouw website onveilig is en misschien gehackt. En dit is niet ideaal voor jouw imago!
Jouw website hoger in de zoekresultaten
HTTPS beveiligde websites krijgen een grotere kans om hoger in Google te scoren dan HTTP sites. Sinds 2014 worden beveiligde websites hoger geplaatst in de zoekresultaten dan niet beveiligde (HTTP) websites. De mate waarin je website beveiligd is, is dus een ranking factor.
Dit is echter een beperkte factor en zal jouw site zeker niet van pagina 10 naar pagina 1 brengen, maar het speelt wel mee natuurlijk.
Ga dus voor “secure”!
Zorg er dus voor dat jouw website-adres er zo uitziet, zodat je zeker geen bezoekers wegjaagt.