Website audit: van pijnpunten naar oplossingen

U heeft een website of webshop, maar er komen te weinig bezoekers of converteren die niet van bezoeker naar klant, dan zijn er waarschijnlijk enkele problemen.

Met onze website audit krijgt u een gedetailleerd zicht op de pijnpunten en een duidelijk lijst van de nodige aanpassingen en verbeteracties.

Wat is het nut van een website audit?

Met een website audit verbetert u telkens weer hoe eenvoudig bezoekers tot hun doel komen op uw site. Ook heeft het positieve invloed op de positie van uw website in de Google search ranking, want Google is dol op snelle en gebruiksvriendelijke websites!

Overzichtelijk rapport

U ontvangt het resultaat van de audit in een overzichtelijk document met een oplijsting van de pijnpunten en een duidelijke lijst van to do’s en een presentatie in ons kantoor van onze bevindingen.

Aan u de keuze om deze door ons te laten uitvoeren of hiermee naar uw vertrouwde webbureau te gaan.

Website audit

Kies uw audit

Bij een audit controleren we verschillende aspecten van uw website. Het gekozen pakket bepaalt de mate van diepgang van de audit.

kenmerken

Site snelheid
Hosting en server
Responsive webdesign
Taalinstellingen
SEO-vriendelijk
GDPR conform
Google Maps
Google My Business
Google Ranking (SEO)
Werking contactformulier
Beveiliging
Plugins
Beperkte code review

Bronze

 
 
 
 
 
 
395

Silver

 
 
 
695

Gold *

1095

* Dit aanbod is enkel voor WordPress websites.  Inloggegevens zijn nodig.

Uitgebreide website of webshop?

Hebt u een groter project in Drupal of WordPress met uitgebreide functionaliteiten zoals meertaligheid, inlogmogelijkheden of veel custom code? Contacteer ons voor een offerte op maat.

Wacht niet tot het te laat is

Benieuwd om te weten hoe uw website het doet?

Wat houdt een volledige website audit in?

Een audit is als een groot onderhoud van een wagen: hij wordt binnenstebuiten gekeerd en onderzocht op alle mogelijke problemen. Daarna krijgt u een duidelijk overzicht van alle pijnpunten en de mogelijke oplossingen en verbeteracties.

Onze Drupal- of WordPress experts nemen uw site of shop onder de loep op diverse factoren:

  • Wordt uw site/shop goed gevonden in Google? (SEO score)
  • Is de User Experience top? Converteert de bezoeker naar een warme lead? (of waarom niet)
  • Loopt de bezoeker nergens vast (denk aan niet-werkende links of geen optimale weergave op smartphone)
  • Laadt uw site snel genoeg?
  • Is de hosting nog in lijn met de noden van de site?
  • Is uw site goed beveiligd tegen hackers? En bent u in orde met de GDPR-wetgeving?

Wat Google ook vertelt als u het opzoekt, een audit is meer dan zoekmachine optimalisatie (“SEO”). Het is een belangrijk onderdeel van uw site of shop, en zeker technische zaken van SEO kunnen overlappen met een website audit. Maar, een website audit is veel meer.

Eerst en vooral ontdekt u waar op uw website nog opportuniteiten liggen rond conversie van prospect naar klant. Daarnaast toont een audit aan waar het kan mislopen op uw website: het gaat over UX en UI, User Experience en User Interface. Dit wil zeggen het uitzicht van uw website en hoe de gebruiker de website ervaart: staan de buttons op de juiste plaats, leiden de in-links naar de juiste pagina,… en nog veel meer natuurlijk.

Ook het technische aspect van de website mag niet vergeten worden: laadt hij snel genoeg in, werkt hij foutloos op alle schermen en zijn er geen beveiligingsrisico’s?

Bent u klaar voor een website audit?

Contacteer ons voor een afspraak. De koffie zal klaarstaan. ☕

blank