Realisaties

Nieuwe website en online catalogus voor stockmachines van Herssens-Tollenaere

Wordpress
  • Website en online catalogus waardoor bezoekers snel de actuele stock kunnen ontdekken
  • Design op maat op basis van de bestaande huisstijl
  • Service-diensten in het oog laten springen
  • Onze klant voegt zelf eenvoudig content toe dankzij een opleiding door onze WordPress-expert
  • Blijvende service bij problemen of vragen

Door onze nieuwe website hebben we nu een online catalogus van al onze stockmachines. Het is nu ook makkelijker om offertes aan te vragen en voor ons om ze te beheren. We kregen al direct een paar offerte-aanvragen binnen na de lancering van de nieuwe website.

Digitale strategie op maat van Herssens-Tollenaere

Herssens-Tollenaere is een familiaal bedrijf dat zich toespitst op de verkoop en herstelling van land-tuin-bouwmachines. Wij ontwikkelden een online catalogus waarmee ze een duidelijk overzicht kunnen aanbieden van de landbouwmachines die op stock zijn.

De klant kwam bij ons omdat de bestaande site verouderd was en moeilijk te updaten was. In de huidige markt is het moeilijk om een model op maat te kopen (lange wachttijden tot een jaar), dus onze klant wilde zijn USP (het groot aantal stockmodellen) in de kijker zetten. Momenteel konden ze dit enkel via sites zoals tweedehands.be, maar dat is niet handig. Daarom wilden ze een nieuwe website waar ze zelf hun stockmodellen konden presenteren, toevoegen en de bezoeker naar het offerteformulier leiden waardoor die sneller geconverteerd kan worden van prospect tot klant.

Dit zijn de voordelen voor onze klant:

  • Het aanbod aan stockmachines wordt in de kijker geplaatst en bezoekers worden aangespoord om offerte aan te vragen of langs te komen in de toonzaal. Hierdoor wordt de conversie verhoogd van prospect naar klant (met meer omzet tot gevolg)
  • De bezoeker kan eenvoudig offertes aanvragen voor stockmachines
  • Intern kunnen de offertes per machine opgevolgd worden
  • Er ka eenvoudig gefilterd en gezocht worden doorheen de machines
  • De website is een echte online catalogus
  • De machines op de website worden zelf toegevoegd door de klant

Machines overzichtelijk tonen met focus op verkoop

Voor Herssens-Tollenaere is het belangrijk dat op de nieuwe website de machines die op stock zijn direct in het oog springen voor de bezoeker. Als experts in het bedenken van digitale strategieën kwamen we al snel met het idee om een productcatalogus te bouwen. Zo kan de klant overzichtelijk de machines op de website tonen en plaatsen. De bezoekers kunnen niet afrekenen maar via een formulier een offerte-aanvraag indienen, want de prijs van de machines is natuurlijk te hoog om online aan te kopen.

Stockmodellen in de kijker

Elke stockmachine heeft een eigen infofiche op de website. Voor een optimale “customer flow” zijn er al “machines in de kijker” op de homepage, zodat de bezoeker direct naar de machines in stock wordt geleid.

blank

Filteren of zoeken naar een specifieke stockmachine

Het tonen van een machine is 1 ding, het vinden van de juiste machine is iets anders. Om dit proces gemakkelijk te maken voor de bezoekers hebben we zowel een filter als een zoekmachine geïmplementeerd op de overzichtspagina. Er kan gefilterd worden op de productcategorie, het merk alsook op de staat van de stockmachine. Naast filteren kan de bezoeker ook gewoon zoeken naar een specifieke machine. Op onderstaande afbeelding zie je de filter in werking.

blank

Aanvragen van een offerte via een formulier op de detailpagina

Wat ben je er mee als bedrijf om je producten mooi tentoon te stellen, als het omslachtig is er een offerte voor aan te vragen? Juist ja, niet veel 😉. Daarom is het voor Herssens-Tollenaere zeer belangrijk dat er de mogelijkheid is om voor elke machine apart een offerte aan te vragen. Intern weten ze dan ook direct over welke machine het gaat, dus verloopt het opmaken van de offerte al een pak vlotter.

blank

Machines weergeven per merk

Uit ervaring weten ze bij Herssens-Tollenaere dat klanten soms alleen interesse hebben in machines van een specifiek merk, dus is het belangrijk dat alle beschikbare merken getoond worden op de website. Als men doorklikt op een logo van een merk, worden alle stockmachines van dat specifieke merk getoond. Zo wordt de aanvraag tot offerte van de machines alweer gestimuleerd! 🤑

blank

Ook het service-verhaal uitspelen

Omdat Herssens-Tollenaere naast verkoop ook het onderhoud aan de machines uitvoert, maakten we op de homepage, speciaal toegewijd aan het service verhaal, waarbij je dan weer per categorie kan doorklikken naar de stockmachines. (Alle wegen leiden naar Rome, maar ook naar meer verkoop 😗) Daarnaast is er natuurlijk een aparte pagina met extra tekst en uitleg omtrent hun service.

Wat kunnen we concluderen?

De gloednieuwe online catalogus zorgt voor een enorme meerwaarde voor de klant. Ze kunnen eenvoudig hun aanbod tonen, de klant kan snel een offerte aanvragen, de beschikbare merken zijn duidelijk, … Je kan dus concluderen dat de website een handige tool is die voor Herssens-Tollenaere meer verkoop en een gemakkelijker verkoopsproces moet zorgen.

Onze expertise nodig?

Contacteer ons voor een afspraak. De koffie zal klaarstaan. ☕

blank

Vraag uw gratis websiteanalyse aan!

Brengt uw website niet het rendement die u voor ogen had?
Blijft het aantal klanten op uw website achter?

Vraag dan nu uw gratis website analyse aan en onze expert Louis vertelt u in een 5-minuten video waar de grootste problemen zitten.