Trivali webdevelopment

De 3 grootste voordelen van een webshop in tijden van Corona

Bedrijven sluiten, mensen mogen uw winkel niet meer bezoeken en u ziet het aantal webshops exponentieel stijgen rondom u. Is dit dan het ideale moment om een online shop te starten? Wij sommen voor u de 3 grootste voordelen op van een webshop in tijden van de Coronacrisis.

1. Uw klant heeft tijd

Alle hobby’s en sociale engagementen zijn afgelast. Een groot deel van uw klanten heeft dus tijd te over. Deze tijd moet binnenshuis gespendeerd worden waardoor de consument al rap zal rijken naar online shoppen. Een webshop is zo de ideale manier om uw cli√ęnteel nog te bereiken en desondanks uw gesloten fysieke winkel toch nog top-of-mind te blijven. Daarnaast zal sociale media veel frequenter geraadpleegd worden.

Dankzij een webshop kunt u uw organische content linken naar een online verkoopplaats. U kunt op die manier effectieve verkopen realiseren vanuit uw sociale media. Daarnaast zijn er ook heel veel mogelijkheden om te adverteren binnen en buiten sociale media. Met een webshop kunt u naast merkbekendheid ook directe verkopen realiseren vanuit uw advertenties.

2. De klanten van uw concurrent hebben ook tijd ūüėČ

Uw eigen klanten zijn niet de enige consumenten die extra tijd om handen hebben. U kunt online de klanten van uw concurrenten bereiken en hen tonen waarom uw bedrijf de ‘way-to-go’ is. De meerwaarde van een webshop is dat mensen niet enkel uw product leren kennen, maar deze ook meteen kunnen bestellen. Op dat moment kunt u een klant van uw concurrent overnemen als uw product de verwachte waarde levert.

Indien uw concurrent geen webshop heeft, wordt dit positief effect nog vergroot. Zeker binnen markten met een grote klantenloyaliteit is dit het perfecte moment om uw klantenbestand uit te breiden voor lange termijn. Daarnaast kunt u volledig nieuwe doelgroepen bereiken die verder van uw fysieke winkel(s) gelegen zijn.

3. U en uw personeel hebben tijd

Hoewel Corona veel werk met zich meebrengt voor sommige mensen, kan dit ook op een bepaald moment zorgen voor extra tijd omdat de gewoonlijke activiteiten niet doorgaan. U kan op dat moment kiezen om een nieuwe weg in te slaan. Eén mogelijke weg om in te slaan is een webshop starten of verder uitbouwen. De online wereld is een steeds veranderende omgeving met veel mogelijkheden. Het kost tijd om de juiste advertenties in te stellen, de verschillende media te ontdekken en alles te optimaliseren. Waar er vroeger misschien minder tijd was om dit sterk uit te bouwen, kan dit het ideale moment zijn.

Zelfs wanneer u geen extra verkoopskanaal opzet, is het de periode bij uitstek om uw online marketing strategie te herdenken. Kristof, webstrateeg en zaakvoerder van Trivali, brainstormt graag met u via een conference call om samen uw online strategie tot in de puntjes te optimaliseren.

De online realiteit

We houden het liever positief in deze omstandigheden, maar halen toch kort aan waarom u de boot mist als u geen webshop aanschaft. De online business stijgt en zal in de toekomst het succes van veel bedrijven bepalen. Maar zelfs indien de verhouding offline – online hetzelfde blijft, verliest u omzet. U laat potenti√ęle klanten die verder gelegen zijn van uw fysieke winkel, volledig naast u liggen. Daarnaast kunt u online-minded klanten uit de buurt verliezen aan concurrecten die w√©l een webshop hebben.

Snel online met een beperkt budget

De impact van een webshop op de bestaande business is groot en vereist slechts een beperkt budget om reeds professioneel online te verkopen. Trivali bracht daarom een uitzonderlijk Corona-aanbod op de markt waar u voor slechts 1995 EUR uw eigen online shop heeft in Wordpres met online betalingen. Geen gedeeld platform waar u een maandelijks abonnement moet betalen, maar een eigen webshop met beperkte onderhoudskosten. Een beperkte investering die u gegarandeerd snel terugverdiend hebt! 

Meer weten? Contacteer ons snel!