Trivali webdevelopment

De 3 grootste voordelen van een webshop in tijden van Corona

Bedrijven sluiten, mensen mogen je winkel niet meer bezoeken en je ziet het aantal webshops exponentieel stijgen rondom jou. Is dit dan het ideale moment om een online shop te starten? Daarom som ik graag de 3 grootste voordelen op van een webshop in tijden van de Coronacrisis.

1. Je klant heeft tijd

Alle hobby’s en sociale engagementen zijn afgelast. Een groot deel van je klanten heeft dus tijd te veel. Deze tijd moet binnenshuis gespendeerd worden waardoor de consument al snel zal rijken naar online shoppen. Een webshop is zo de ideale manier om je bestaande cli√ęnteel nog te bereiken en desondanks de gesloten fysieke winkel toch nog top-of-mind te blijven. Daarnaast zal sociale media veel frequenter geraadpleegd worden.

Dankzij een webshop kun je jouw organische content linken naar een online verkoopplaats. Je kan op die manier effectieve verkopen realiseren vanuit je sociale media. Daarnaast zijn er ook heel veel mogelijkheden om te adverteren binnen en buiten sociale media. Met een webshop kan je naast merkbekendheid ook directe verkopen realiseren vanuit je advertenties: klik, bestel, win!

2. De klanten van je concurrent hebben ook tijd ūüėČ

Je eigen klanten zijn niet de enige consumenten die extra tijd om handen hebben. Je kan dus ¬†online heel eenvoudig de klanten van je¬†concurrenten bereiken en hen tonen waarom jouw winkel¬†de ‘way-to-go’ is. De meerwaarde van een webshop is dat mensen niet enkel je product leren kennen, maar deze ook meteen kunnen bestellen. Op dat moment neem je de klant van je concurrent over als je product de verwachte waarde levert.

Heeft jouw concurrent geen shop? Top, dan wordt dit positief effect nog vergroot. Zeker binnen markten met een grote klantenloyaliteit is dit het perfecte moment om je klantenbestand uit te breiden voor lange termijn. Daarnaast bereik je volledig nieuwe doelgroepen die verder van je fysieke winkel(s) wonen.

3. Jij en je medewerkers hebben tijd

Hoewel Corona veel werk met zich meebrengt voor sommige mensen, kan dit ook op een bepaald moment zorgen voor extra tijd omdat de gewoonlijke activiteiten niet doorgaan. Je kan op dat moment kiezen om een nieuwe weg in te slaan. Eén mogelijke weg om in te slaan is een webshop starten of verder uitbouwen. De online wereld is een steeds veranderende omgeving met veel mogelijkheden. Het kost tijd om de juiste advertenties in te stellen, de verschillende media te ontdekken en alles te optimaliseren. Waar er vroeger misschien minder tijd was om dit sterk uit te bouwen, is dit nu het ideale moment zijn.

Zelfs wanneer je geen extra verkoopskanaal opzet, is het de periode bij uitstek om je online marketing strategie te herdenken. Kristof, webstrateeg en zaakvoerder van Trivali, brainstormt graag met jou via een conference call om samen je online strategie tot in de puntjes te optimaliseren.

De online realiteit

We houden het liever positief in deze omstandigheden, maar halen toch kort aan waarom je de boot aan het missen bent als je NU geen webshop begint. De online business stijgt en zal in de toekomst het succes van veel bedrijven bepalen. Maar zelfs indien de verhouding offline en online hetzelfde blijft, verlies je omzet. Je laat potenti√ęle klanten die verder wonen zijn van je fysieke winkel, volledig in de kou staan. Daarnaast kan je online-minded klanten uit de buurt verliezen aan concurrenten die w√©l een webshop hebben.

Snel online met een beperkt budget

De impact van een webshop op de bestaande business is groot en vereist slechts een beperkt budget om reeds professioneel online te verkopen. Trivali bracht daarom een uitzonderlijk Corona-aanbod op de markt waar je voor slechts 1995 EUR je eigen online shop heeft in WordPress met online betalingen. Geen gedeeld platform zoals Shopify waar je een maandelijks abonnement moet betalen, maar een eigen webshop met beperkte onderhoudskosten. Een beperkte investering die je gegarandeerd snel terugverdiend hebt!

Meer weten? Neem dan snel contact op met ons voor een vrijblijvend gesprek!