Egocentrisme
Bij het opbouwen van een website denken mensen al te vaak aan wat ze te vertellen hebben. Jij bent echter niet de doelgroep van jouw website. Het is belangrijk om te focussen op wat de bezoeker wilt lezen. Neem de tijd om jouw website volledig aan te passen naar de wensen en noden van jouw toekomstige klanten. Denk hierbij niet enkel aan de inhoud, maar ook aan de presentatie. Verkiest jouw doelgroep eerder een gezellige persoonlijke sfeer? Of is jouw product of dienst toch eerder gericht op de functionele persoon? Begin dus zeker niet zonder nadenken aan de opbouw van jouw website en al zeker niet vanuit enkel jouw eigen visie.
Chaos
Welke sfeer je ook verkiest voor jouw website, zorg dat deze steeds een bepaalde structuur en duidelijkheid biedt. Wanneer dit niet het geval is, kan je zeer snel bezoekers verliezen. Het belangrijkste doel van jouw website is om bezoekers vast te houden en geïnteresseerd te krijgen. Als bezoekers niet meteen de informatie vinden die ze wensen te verkrijgen, dan is het doel niet geslaagd en is de kans tot conversie klein (de fameuze ‘drie kliks theorie’ voor een website).
Structuur kan je bieden binnen de homepagina en elke individuele pagina. Maar ook een doorlopende lijn tussen alle verschillende pagina’s zorgen voor meer gebruiksvriendelijkheid. Daarnaast is een goed menu van belang. Deze zorgt voor een houvast voor de bezoeker. Gelijk op welke pagina de bezoeker zich ook vindt, hij/zij kan steeds diezelfde houvast gebruiken om te navigeren naar de informatie die hij/zij wenst. Het menu kan je ondersteunen met interne links op de pagina’s. Deze kunnen leiden naar specifieke pagina’s, maar kunnen ook refereren naar een bepaald onderdeel van het menu, wat weer zeer goed is voor SEO. Stel dat jouw menu vrij uitgebreid is en bestaat uit hoofdelementen met elk hun eigen sub-elementen; dan kan je bijvoorbeeld onderaan een pagina interne links weergeven naar alle overige sub-elementen van hetzelfde hoofdelement. Kijk gerust dus eens hoe wij dit hebben gedaan hier.
Te vaak zien wij websites in pure chaos!!!
Zelfbouwmarkt
Denk niet al te snel ‘ik kan zelf een website maken’. Het belang van een website is te groot en wordt enkel maar groter in de toekomst. Je kan hoogstwaarschijnlijk zelf een stoel maken. Maar zal deze veilig zijn? Zal deze veel gewicht aankunnen? Zal deze passen bij jouw stijl? Zal deze mooi afgewerkt zijn? Op dezelfde manier bekijk je best of je wel degelijk een kwaliteitsvolle website kan maken. Jouw website moet veilig zijn. Jouw website moet voldoende vlot kunnen geladen worden. Jouw website moet de stijl van jouw bedrijf reflecteren en jouw website moet zowel functioneel als visueel volledig afgewerkt zijn. Net als een stoel, wil je dat jouw website niet enkel bestaat. Je wil dat deze jouw bedrijf in alle aspecten ondersteunt.
Bekijk alvast onze oplossing voor een hoogwaardig design of neem een kijkje in onze realisaties. Daarna ben je vast en zeker overtuigd om ons te contacteren.