Een realisatie van de wildste digitale dromen van Libraplay
De sterke slogan van LibraPlay, “wij realiseren de wildste speeldromen in de openbare ruimte”, geeft direct aan wat ze doen. Ze ontwikkelen en produceren op maat gemaakte speeltoestellen, sporttoestellen en straatmeubilair voor de openbare ruimte, het onderwijs, recreatiedomeinen, etc… Het doel van LibraPlay is spelen & sport voor iedereen beschikbaar maken. Ongeacht leeftijd of mobiliteit, de plaats met uitdagingen aangepast aan de diverse gebruikers.
De klant kwam bij ons omdat de bestaande site enorm verouderd was en niet meer kon wat de zaakvoerders ervan verwachten. Ze waren op zoek naar een webdesigner die niet alleen een mooie website kon bouwen, maar ook meedacht over de juiste structuur en functionaliteiten van de website. LibraPlay heeft een groot aanbod producten in 3 verschillende categorieën, onderverdeeld in talloze subcategorieën. Om dit gestructureerd te tonen op de nieuwe website moest er eerst grondig nagedacht worden over de structuur. Onze visie hierrond werd meteen gevolgd dus kon onze designer een speels en fris design ontwerpen op basis van de bestaande huisstijl. En zo realiseerden wij de wildste digitale dromen van LibraPlay. 💭
Dit zijn de voordelen voor onze klant:
- Er is een duidelijke structuur om talloze producten overzichtelijk weer te geven
- De doelgroepen zijn direct zichtbaar op de homepage, zo kan er meteen doorgeklikt worden naar relevante producten voor de desbetreffende doelgroep
- Nieuwsberichten worden eenvoudig toegevoegd op de website
- De bezoekers kunnen zich inschrijven voor de nieuwsbrief
- Men kan prospects of klanten doorverwijzen naar hun eigen website om specifieke brochures te downloaden van merken of producten
- De volledige website is in de speelse huisstijl, wat direct de juiste sfeer creëert.
De juiste structuur voor het grote aanbod aan producten
Het grote aanbod aan producten is onderverdeeld is in 3 hoofdcategorieën, speeltoestellen, sport- en fitness en straatmeubilair. Op de homepage is er onder de slogan direct een onderscheid gemaakt tussen deze hoofdcategorieën, met bijpassende afbeelding om zo de bezoek direct naar het aanbod te sturen waarin ze geïnteresseerd zijn. Om het verschil visueel nog wat duidelijker te maken heeft elke hoofdcategorie zijn eigen kleur doorheen de hele website.
Overzichtspagina met onderliggende producten
Elke hoofd-en subcategorie heeft zijn eigen overzichtspagina waar alle producten weergegeven worden. Alle producten worden met een bijpassende afbeelding getoond en natuurlijk word ook hier de kleur van de hoofdcategorie doorgetrokken. Moest je verdwaald geraken doorheen het grote aanbod kan via de broodkruimels rechts bovenaan altijd je weg terugvinden.
Meer dan zomaar een productpagina
Als je doorklikt naar een product kom je logischer wijze uit op de detailpagina hiervan. LibraPlay had specifieke wensen hiervoor, die wij dan ook voorzien hebben. De pagina is verdeeld in 2 kolommen. Enerzijds hebben we het de visuele kolom, waar alle afbeeldingen van dit product getoond worden. Te beginnen met een hoofdafbeelding, met daaronder een galerij om compact de overige afbeeldingen weer te geven. Anderzijds hebben we de informatieve kolom. Hier staat natuurlijk de titel van het product met de nodige tekst en uitleg. Daaronder is er de mogelijkheid om door te klikken naar het gekoppelde assortiment van bij partners van LibraPlay. Deze functionaliteit is echter niet van toepassing op elk product, dus wordt dit enkel getoond wanneer de URL’s zijn ingevuld door de klant in de backend van de website.