Start bij je bestaande klanten
Het is logisch om te starten vanuit je vertrouwde cliënteel. Je klanten kennen je al, kennen jouw producten en appreciëren jouw service. Zorg dat deze mensen weten dat je jouw activiteit online hebt verdergezet en moedig hen aan om bij jou te kopen. Deze verkoop zorgt voor een financiële marge om jouw online aanbod te vergroten en nieuwe klanten aan te trekken.
Bereik jouw bestaande klanten met dit stappenplan:
- Start met het plaatsen van een bericht op jouw sociale media, zoals Facebook, Instagram of LinkedIn. Maak een leuke foto en zet er een wervend tekstje bij dat enthousiasme uitstraalt en aanspoort tot actie.
- Had je reeds de e-mailadressen verzameld van je klanten, stuur hen dan eenvoudig een nieuwsbrief met (gratis) tools zoals Mailchimp om jouw online activiteit uit de doeken te doen.
- Vergeet ook je website niet natuurlijk: zet klaar en duidelijk op je homepage dat je vanaf nu online verkoopt.
- Heb je een marketingbudget ter beschikking, overweeg dan zeker om te adverteren op sociale media zoals Facebook, Instagram of LinkedIn of via Google Adwords. Meer hierover in een volgende tip.
Verzamel zoveel mogelijk contactgegevens
Heb je een fysieke winkel, dan is het zeker nuttig om zoveel mogelijk contactgegevens te verzamelen van de klanten die jouw winkel bezoeken. Dat zijn namelijk de mensen die je online ook kan bereiken via mailings, social media, enz …
Denk na over je content strategie
Natuurlijk is het gemakkelijker gezegd dan gedaan om online je klanten te gaan bereiken. Zomaar in het wilde weg beginnen post op sociale media is niet efficiënt. Het is de bedoeling dat je meer uit je sociale media kanalen haalt dan wat likes. Je moet op voorhand goed nadenken over je content strategie, om effectief iets uit je posts te halen.
Heb je nood aan een online marketeer die je hierin kan bijstaan? Zoek dan niet verder en contacteer ons via onderstaande gegevens!
Op zoek naar een marketeer?
Contacteer ons voor een afspraak. De koffie zal klaarstaan. ☕