Blog

Wanneer een wachtwoord op jouw website een ‘Must-Have’ is!

Deel deze pagina
wachtwoord-op-uw-website

Normaal wens je een zo toegankelijk mogelijke website te hebben, een wachtwoord op je website lijkt dan ook niet meteen iets wat je vaak zult nodig hebben. Toch kan het in sommige gevallen handig zijn om een wachtwoord te voorzien op één of meerdere pagina’s van je site. In dit artikel geef ik graag mee wanneer een wachtwoord toch van pas kan komen. Dit geldt bovendien ook voor webshops.

Wanneer een wachtwoord op uw website van pas kan komen


Wegversmalling


Extranetten

Zeker wanneer er een sterk veranderende groep is, kan een wachtwoord voor jou de oplossing zijn. Je kan het wachtwoord laten aanpassen wanneer het ledenbestand verandert, of het wachtwoord steeds periodiek wijzigen. Op die manier verander je de toegang voor iedereen met 1 aanpassing. Denken we hier aan extranetten. Dit zijn programma’s of opslagservers die jij en jouw werknemers vanuit thuis uit of van waar dan ook, afhankelijk van de instellingen kunnen bereiken. Dit is een zeer handige tool voor thuiswerk of om tijdens een klantenbezoek documenten op te halen. Dit kan maar beter met een wachtwoord of persoonlijke login beschermd worden. 

Gepersonaliseerde accounts

Het kan ook zijn dat jouw website, of een deel hiervan, enkel bedoeld is voor een beperkt publiek. Door een wachtwoord op jouw website in te stellen, kan je de toegang beperken. Het meest voorkomende concept hieromtrent zijn webpagina’s die werken met abonnementen of accounts

Niet alleen kan je pagina’s (on)toegankelijk maken, maar je kan ook geheel andere content voorschotelen. Lezer A krijgt dan een bundel gepersonaliseerde content terwijl lezer B een geheel andere content ontvangt. Daarnaast is werken met accounts handig om persoonlijke data op te slaan. Deze kan opnieuw gebruikt worden om de gebruiker een geheel eigen aangepaste website te laten ervaren. 

Een case waar dit zeer belangrijk was, was Camfida. Camfida had nood aan een heel duidelijke structuur in het gebruikersbestand. Daarnaast werd gewerkt met gepersonaliseerde content om zo de gebruiker de meest ideale ervaring te bieden.Lees hier meer over de Camfida case

De gepersonaliseerde accounts liggen ook in lijn met webshops. Denken we hier vooral aan de Vamatec Webshop. Deze zeer uitgebreide webshop zorgt voor een gepersonaliseerde ervaring waar betaalveiligheid belangrijk is. Gegevens bescherming is een belangrijke factor bij veel webshops! Neem dit dus zeker mee in jouw toekomstige digitale plannen!

“Bouw een betere relatie met jouw klant op door hem persoonlijke informatie te bieden op zijn klantaccount”

Wegomlegging

Het meest vanzelfsprekende voorbeeld om jouw website van een wachtwoord te voorzien, is omdat er aan gewerkt wordt. Door een wachtwoordpagina te voorzien, kan je de juiste mensen toegang geven en alle andere bezoekers de toegang ontzeggen. Daarnaast is het mogelijk om op die pagina mee te geven waarom de website niet actief is op dat moment. Geef ze meteen mee hoe ze je wel kunnen bereiken of welke andere media ze kunnen consulteren voor een eerste indruk van jouw bedrijf. Als laatste zorgt een wachtwoord op jouw site er voor dat Google hem niet gaat indexeren. Dit betekent dat die pagina niet in de zoekresultaten zal verschijnen. Zo voorkom je dat een half afgewerkte site online staat. 

 

Geen idee hoe dit moet?

Je hoeft je geen zorgen te maken indien jij en jouw webmaster geen idee hebben hoe een wachtwoord kan worden toegevoegd. Trivali bouwt niet alleen websites en webshops volledig van 0 op, maar neemt ook het beheer graag over wanneer de kennis van anderen niet voldoende blijkt. Dankzij onze uitgebreide kennis van verschillende frameworks (zoals Drupal en WordPress) zijn overgenomen websites zelfs een substantieel deel van ons klantenbestand. Want waar de kennis van andere websitemakers soms eindigt, loopt die van het Trivali-team vaak nog ver door. Contacteer ons voor meer informatie of een offerte op maat. 

Vraag uw gratis websiteanalyse aan!

Brengt uw website niet het rendement die u voor ogen had?
Blijft het aantal klanten op uw website achter?

Vraag dan nu uw gratis website analyse aan en onze expert Louis vertelt u in een 5-minuten video waar de grootste problemen zitten.