Wat zeg je? Meer verkoop dankzij een webshop!?

Deel deze pagina
impact van een webshop

Een bedrijf opstarten zonder webshop gebeurt nog steeds. Hoewel dit geen noodzaak is voor een bedrijf, brengt dit wel grote voordelen met zich mee. Zeker wanneer het bedrijf goed draait, kan je extra omzet creëren door online aanwezig te zijn en een webshop op te starten. Wij geven je graag de positieve impact van een webshop op jouw bestaande business mee.

“De grenzen van een webshop liggen daar waar jij het beslist.”

Extra doelgroepen

Het uitbreiden van je doelgroep is één van de grote voordelen van een webshop. De online winkelaar en de ‘brick’ winkelaar zijn niet altijd verschillende personen, maar er zijn zeker consumenten die slechts tot één van de twee categorieën behoren. Met een webshop bereik je alle winkelaars binnen je omgeving. Daarnaast bereik je mensen die op verscheidene locaties wonen, ver van de fysieke plaats(en) waar jouw producten verkocht worden. De grenzen van een webshop liggen daar waar jij het beslist. Jouw producten kunnen meteen wereldwijd aangeboden worden en één voor één nieuwe markten veroveren. 

Aanvullende service

De impact van een webshop op de openingsuren is eveneens fenomenaal. Het leven is druk en wordt alsmaar drukker. De consument van vandaag wenst dan ook steeds meer om optimaal hun tijd te gebruiken. Dit eist meer flexibiliteit. Waar fysieke verkoopplaatsen gebonden zijn aan openingsuren, hebben webshops dit niet. Een webshop is de klok rond open, dus ook na het werk van de klanten en in het weekend: de hotspots van online verkoop! Jij hoeft jouw persoonlijk uren echter niet aan te passen. De online consument is het gewoon om enkel binnen bepaalde uren antwoord te krijgen. De klant bestelt maar al te graag in het weekend zonder de verwachting dat dit in het weekend behandeld wordt. Je biedt dus extra flexibiliteit aan jouw consument zonder dat dit een negatieve impact heeft op de werkdruk of personeelskosten. 

Webshop

Bijkomende (directe) promotiemogelijkheden

De online wereld, en dan specifieker sociale media & zoekmachines, is een groot promotiekanaal die benut kan worden. Dit kan ook zonder webshop als het doel ligt op merkbekendheid. De impact van een webshop is de mogelijkheid om dit te laten eindigen op een direct verkoopkanaal. Op deze manier kan je een directe ROI verkrijgen op jouw promotie. Daarnaast zorgt het voor een grotere overweging en analyse omdat men meteen kan beslissen of ze het product willen aankopen of niet. Deze analyse gebruikt meer hersencapaciteit en vergroot daarbij de kans op herinnering van dit product of merk. Naast merkbekendheid en promotie biedt een webshop nog meer opportuniteiten. Kijken we bijvoorbeeld naar Vamatec. In deze case werd een webshop geïntegreerd met een marketingkoppeling via Campaign Monitor. Deze zorgt voor persoonlijke en directe marketing campagnes maar ook voor extra ‘exposure‘ naar de digitale klant toe.

Corona special

Online bedrijven winnen aan marktaandeel sinds de Coronaperiode. De omzetverhouding tussen online en offline was reeds aan het groeien en heeft nu een versneld verloop gekregen. Online neemt reeds de helft van de omzet in en dit kan zelfs een stuk meer dan de helft zijn in bepaalde sectoren. Een webshop is in deze tijden dan ook absoluut de ‘way to go‘. Jouw consument wilt van thuis uit kunnen bestellen zonder het huis te moeten verlaten. Jouw consument ziet bovendien tal van webshops van concurrenten. Zorg dat je jouw klanten niet kwijtgeraakt aan de concurrent. Lees hier waarom deze speciale tijden ook de ideale tijd is om jouw webshop op te starten.

Benieuwd naar jouw mogelijkheden? Neem alvast een kijkje naar onze realisaties of neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Vraag uw gratis websiteanalyse aan!

Brengt uw website niet het rendement die u voor ogen had?
Blijft het aantal klanten op uw website achter?

Vraag dan nu uw gratis website analyse aan en onze expert Louis vertelt u in een 5-minuten video waar de grootste problemen zitten.